Geschiedenis De Kreeft

Ontstaan De Kreeft

Diepzeeduikclub De Kreeft Eeklo vzw werd opgericht op 1 oktober 1971, dit nadat Manta Gent had besloten de Eeklose afdeling te sluiten.

Hierdoor besloten enkele enthousiaste Manta-duikers onder impuls van Danny Van Loo in het Meetjesland een duikschool in eigen streek op te richten, om zo de onderwatersportactiviteiten daar te bevorderen.

45 jaar De Kreeft

Reeds 45 jaar maakt Diepzeeduiklub De Kreeft vzw er werk van om geïnteresseerden in het sportduiken een degelijke opleiding en permanente scholing aan te bieden. Zodoende kan deze sport met kennis van zaken en onder de veiligste omstandigheden worden beoefend.

Gedurende zijn 45 jarig bestaan is Diepzeeduikclub De Kreeft vzw uitgegroeid tot een club waarbij sport, opleiding en vriendschap samen gaan, en een speciale sfeer vormen in deze club.

De Kreeft leeft!

Op dit ogenblik beschikt de club over een uitgebreid gamma aan duikmateriaal zoals duikflessen, ademautomaten, stabilisatiejackets, veiligheidsmateriaal, enz, die ter beschikking staan van de leden voor gebruik tijdens de zwembadtrainingen en openwaterduiken.

Tevens is er een modern luchtvulstation aanwezig voor het vullen van de duikflessen van de club en zijn leden.