Duikschool De Kreeft

Zwembadtraining

Onze club heeft een lange traditie van ervaren instructeurs. Wij beschikken over vier 2-stersinstructeurs en verschillende 1stersintructeurs. Bijkomend hebben al onze 4-stersduikers de upgrade gevolgd naar assistent-instructeur.

De training start om 21u30 en duurt tot 22.45u*. De training bestaat bijna altijd uit verschillende onderdelen: opwarming, apnoetechnieken (het onder water uitvoeren van oefeningen en handelingen zónder fles/lucht), oefeningen met een duikersfles,… Ook reddingstechnieken worden aangeleerd. Het onderdeel “fysiek” maakt een groot deel uit van de wekelijkse training, een goed duiker moet beschikken over een goeie fysieke conditie. De CPR of cardiopulmonaire resuscitatie behoort eveneens tot het lessenprogramma (beademing en hartmassage). De instructies worden gegeven door goed opgeleide NELOS-instructeurs of assistent-instructeurs.

De wekelijkse training heeft als doel de fysieke toestand op peil te houden, de nodige materiaalkennis op te bouwen én de technieken van het duiken onder de knie te krijgen.

Bijkomend vormen de trainingen uiteraard de ideale voorbereiding op de zwembadproeven voor het behalen van de brevetten.

De wekelijkse meetings geven de clubleden de gelegenheid elkaar beter te leren kennen en inschatten. Zo wordt het vormen van buddyparen bij de buitenduiken een stuk makkelijker én veiliger.

*opgelet dit geldt enkel voor de volwassenen, de jeugdduikclub traint elke woensdag van 18u30-19u30.

Na de training

Na de training kan er gezellig worden nagepraat in het cafetaria Sportscafe bij het zwembad.